hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 6 februari 2010

Dansvloer of dorsvloer vol confetti

In de categorie stupide fouten: ik was bezig met een stukje voor de site: Zondagschrijvers in de bieb over de middag op 21 februari met Franca Treur, Igor Wijnker en Lupko Ellen. Ik zocht naar een mooi citaat uit een recensie over het debuut van Treur, maar kon het niet vinden. Dat is gek, dacht ik, want haar boek staat toch al weken in de lijst van best verkochte boeken. Na lang zoeken kwam ik erachter dat de titel die ik in mijn hoofd had, Dansvloer vol confetti, niet helemaal klopt met de werkelijkheid, want het boek heet Dorsvloer vol confetti.

Op internet ben ik gelukkig niet de enige die de fout maakt: ook boekhandel Maas & Waal verkoopt een boek met een totaal andere titel. Het rare is dat ik het boek al een tijdlang in huis heb liggen en al wekenlang de titel opvoer in mijn wekelijkse top 10-lijsten, maar dat tot nu toe niemand de fout heeft ontdekt. Ik ga nu eerst maar even de fout wegwerken op mijn site.


Geen opmerkingen: