hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 17 mei 2011

NHL: broer op bezoek

Vandaag was mijn broer op bezoek bij de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden hogeschool voor een conferentie over voedsel en beweging (Symposium Healthy Ageing). Herman weet alles over voedsel. Ik heb een snelle blik op het programma geworpen, en er werd vandaag ook veel gegeten. Bij de openingsbijeenkomst werden er al hapjes rondgedeeld (zie foto, ik zal in het vervolg eerst mijn lens schoonmaken), er was een goede lunch en later op de middag werden er nog meer happen en gezonde taarten aan de deelnemers gegeven. Een soort huishoudbeurs dus, maar dan voor wetenschappers en dus gezonder. De gezonde, lekkere hapjes kwamen allemaal van de buren van Stenden. Wij op de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden hogeschool frituren alles.
Mijn broer doet onderzoek naar eetgedrag in verzorgingstehuizen. Met iets meer aandacht voor het eten, de bewoners en de manier waarop je het eten presenteert kun je al enorme vooruitgang boeken in het welzijn van de mensen. Vanmiddag kon ik ook een mooie parallel trekken met het literatuuronderwijs, maar nu niet meer.

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag Coen,
Dan heb ik in 2005, zonder het te weten, een interviewverhaal met jouw broer gemaakt. De wereld is soms klein!