hij hem

hij hem
Nu in de winkel

maandag 16 december 2013

Plaza Sportiva Martiniplaza gaat dicht

En opnieuw sluit een sportschool en dit keer is het extra jammer, want het is mijn eigen sportschool: Plaza Sportiva Martiniplaza. Ik ging er al meer dan tien jaar naartoe (eind jaren negentig gok ik). Je zag het al een beetje aankomen. De sauna werd al smeriger, kapotte apparaten werden niet vervangen. Er is nog wel geïnvesteerd in een nieuw krachthonk, maar ik weet niet of dat nu het sterkste punt was van Plaza Sportiva.

Dat was namelijk de ontspannen sfeer. Henk Stuivinga, de eigenaar die in 2008 plotseling overleed, wist die sfeer als geen ander te creëren. Henk wist ook je naam. De enige die dat de afgelopen jaren nog wist was Christian die achter de bar stond, maar die is een paar maanden geleden al vertrokken.

In de brief waar de mededeling staat dat Plaza Sportiva Martiniplaza gaat sluiten staat:
Zo is er bijvoorbeeld sprake van een enorme groei aan budgetketens waar kwantiteit vóór begeleiding en aandacht gaat. Wij hebben echter altijd kwaliteit, aandacht voor onze leden en uitgebreide faciliteiten hoog in het vaandel staan.
Het probleem is echter dat die bewering niet klopt met de werkelijkheid. Ik kom al zo'n 15 jaar bij deze sportschool en op die gunstige uitzonderingen na wist nooit iemand je naam. Nu ben ik zelf extreem slecht in namen, maar na 15 jaar is het toch fijn dat iemand weet wie je bent. Afgelopen maandag kwam er een jonge personal trainer in opleiding gewoon een praatje maken, terwijl ik fietste. Dat was uitzonderlijk en het gebeurde in ieder geval op een heel andere toon dan de he-man die me voor de zomer vertelde dat ik verkeerd liep.

Vanaf 1 januari ben ik dus sportschoolloos. Plaza Sportiva Euroborg, die wel doorgaat, is een heel eind van me vandaan. Ik wil iets dichtbij, waar ik een uur op een loopband kan hardlopen. Meer eisen heb ik eigenlijk niet. Niet zo'n sportschool voor hulkjes. Weet iemand nog iets leuks in Groningen?

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo, ik als oud werknemer was v.a. 1996 al bij Plaza en vindt dit zeer verdrietig. Na Henk zijn dood kon ik de draai niet meer terug vinden en had besloten om er weg te gaan. Nog 1 uurtje in de week ben ik nog betrokken bij Plaza, loslaten kan ik het toch niet.
Voor de rest van al het personeel, ga er voor !!!!
En een antwoord op je vraag of er in de buurt een "dezelfde sfeer sportschool is" ja (helpman ahcgr)

Anoniem zei

AHCGR (helpman)

Anoniem zei

Hoi Coen, ik ben oud-werknemer van Plaza Sportiva, hoofdzakelijk PSM. Enige tijd ben ik nu al weg en heb sinds die tijd veel clubs in de stad bekeken of er tijdelijk gewerkt.

Als ik de situatie in Groningen bekijk zijn er mijns inziens twee opties:
1 - Construction Fitness Club aan de turfsingel of Oosterhaven. Gezelige club. Kleinschalig. Hebben niet heel veel ambities en daardoor gaan ze ook niet naast hun schoenen lopen. Leuk personeel.
2 - Sportief Negentig aan de Eendrachtskade. Dit is wat mij betreft de beste keus van dit moment. Ze houden het klein en persoonlijk. Het personeel dat daar loopt heeft niveau. Ze kennen je als je dar binnen loopt. Echt een aanrader. (Ik werk er zelf niet.., even ter zijde :-)

Als je goede apparatuur wilt kun je kiezen voor Fit4Free. Mar dan is locatie Melisseweg leuker dan Atoomweg (gezien het publiek dat daar komt). Maar ja, Melisseweg ligt weer helemaal bij Kardinge...
Je krijgt niet heel veel maar je betaalt ook niet heel veel. Bij een aantal clubs staat dat juist niet met elkaar in verhouding.

Ik ben blij dat je de mening hebt dat het niet de budgetclubs zijn die de teloorgang hebben ingezet van Plaza Sportiva. Daar sta ik 100% achter!

coen zei

Het grappige is dat mijn sportschool voor Plaza Sportiva Sportief Negentig was, maar ik ben weggegaan op het moment dat ze de zonnebank eruit deden.

Anoniem zei

Aan de Peizerweg (in de buurt van de bouwmarkt) zijn ze ook een nieuw centrum aan het bouwen van go 4 fitness. Misschien is dat wat?

Anoniem zei

Pee 1 juni gaat de club in de martini plaza weer open!!

Dave zei

Altijd erg als je club dichtgaat! Je hebt er toch een soort van vertrouwensband in.