hij hem

hij hem
Nu in de winkel

dinsdag 20 maart 2018

Annet maait het gras


Erfelijkheid komt in gradaties. Mijn vader was een man met groene vingers, dat is overgeslagen op mijn broer. Het enige wat bij mij blijft leven is het mos op het balkon. Voor de rest is er niets plantaardigs te vinden in huis. Mijn moeder is blij dat ze geen tuin meer heeft, maar heeft nog wel een enkele plant in huis en op het balkon.

Mijn zus, die hier op driejarige leeftijd het gras aan het maaien is, heeft ook enkele plantjes én een enorme plant in haar huiskamer staan. Als ik zomers in Den Haag ben, moet ik ze altijd water geven in de hoop dat ik in de korte tijd dat ik voor de planten zorg er geen graftakjes van maak. Ook haar balkon maakt mijn zus gezellig met planten. Er is dus wel een klein beetje genetisch materiaal overgesprongen bij haar. Op deze foto zie je dat ze al aan het leren is.


Geen opmerkingen: