hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 6 augustus 2009

Keulen, die Maus, chocola en goed eten

Volgens Erik moesten we naar Der Laden mit der Maus. Daar zijn we geweest, uiteindelijk, na een lange omzwerving, twee keer de Breitestrasse en met hulp van een jongeman die zijn teleurstelling niet kon verbergen toen we zeiden dat we daarnaar op zoek waren. We waren er al twee keer voorbijgelopen. Corrie heeft zelfs onder die muis nog gevraagd of het daar was, maar het meisje wist van niks. Maar ja, daar was het dus. Het is een rotmuis in een rothuis.
We waren de dag begonnen met het Chocolademuseum. Leuk museum dat me wat al te educatief begint, maar dan kom je in een gedeelte waar daadwerkelijk chocola gemaakt wordt en dan is het pas echt leuk. Daarna loop je de chocoladereclamewereld binnen (voordat Milka de lila koe als reclameobject nam, gebruikten ze een hond) en daar begint natuurlijk altijd iemand over racisme als ze zwarte jongens op borden ziet die chocola serveren.




Een kleine omweg langs een kerk die dicht was en een kitscherig Narrenschip (ter ere van een carnavalszanger Karl Berbuer) – het was een dag van grote hette en de lucht was drukkend zwaar – en eindelijk ook de Dom van binnen bekeken. Leuk kerkje, veel mensen, maar mij iets te groot en te te te te te.

Op weg naar ons avondeten (na een verkwikkende duik in het zwembad van ons hotel, waar een dame heel langzaam honderd baantjes heen trok) kwamen we mooie zwarte acrobaten tegen. Daarna gegeten bij Heising Adelmann. Zeer goed, een omweg waard. Gelukkig weinig toeristen en heel lekker eten in de tuin. Dit was ons nagerecht.

6 opmerkingen:

woordsoep zei

Tja Coen, als zelfs 'der ca. 2 x 2 m große Spielewürfel, mit integrierter Rutsche und Spielhaus' je niet kan bekoren, dan weet ik het niet meer met jou. Mehrmals im Jahr kommen Maus, Elefant, Shaun das Schaf & Co. zu Besuch! Natuurlijk net niet toen jullie er waren. Dikke pech man! Ik herinner me de winkel (1999) als het spreekwoordelijke infantiele feest der herkenning. En kwaliteit meneertje! De aangeschafte Maus-potloden en -handdoeken (nauwelijks verkleurd!)zijn nog steeds in gebruik. Het Römisch-Germanisches Museum durf ik je nu helemaal niet meer aan te bevelen.

Anoniem zei

Weten je lezers dat je chocolade smaak MELK is?
En wanneer komt het Kolnische Wasser?
Tjuus
Giny

Anoniem zei

Nou Coen bedankt voor het Heidewitzka lied. Net iets voor mij. Kende ik nog niet. Via GetTube naar mp3 omgezet. Naar iTunes en op de iPod. Binnenkort zie je me Heidewitzka door de stad G. vooruit met de geit.

glas

coen zei

@ ha Erik: zie blog van vandaag.
@ ha Giny: zie blog van vandaag.
@ ha Jan: zie blog van vandaag. (Er is ook een Nederlandse versie)

woordsoep zei

In de NL tekst van Heidewitzka staat de heerlijke regel: 'Heidewitzka, vooruit geef gas.' Ik dacht altijd dat dat smarrig bedoeld was. Maar het gaat over een benzinemotor. Anders dan 'weet je nog op de st.-Pietersberg / hoe wij daar lagen in het gras / eigenlijk was het te erg / je hield niet op, je gaf maar gas'

Anoniem zei

De NL versie zong mijn vader af en toe om bij ons gezin de moed er wat in te houden. Mijn vader was iemand van de zonzijde (Ah, Willy Alberti!). Ik dacht altijd dat heidewitska oorspronkelijk van Louis Davids was, maar het is van Rijk de Gooijer. Dus veel later.

glas