hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zondag 17 juni 2007

In de tussentijd 9


- Gisteren kampioen geworden bij bowling van de gehele familie Peppelenbos. Fles witte wijn gewonnen (zie overwinnaarsplaat, waarbij het net lijkt of ik de fles al heb leeggedronken). Mijn ouders waren 45 jaar getrouwd en ze vierden het feest in een bowlingzaal annex eetzaal. Een eetzaal waar vele families en busreisladingen kwamen voor het lopend buffet. Ook deze kampioen was goed voor een bordje of zes onbedaarlijk eten. Bij thuiskomst lag de uitnodiging van de afdeling radiologie van het UMCG. Oh ja.
- Vrijdag met Doeke en Jan gegeten. Ze waren net terug van hun vakantie van vier weken in Zwitserland. Tijdens hun vakantie is mijn leven nogal drastisch veranderd. Voor hen is het natuurlijk extra vreemd om te constateren dat er aan de buitenkant weinig verandering te zien is. En je realiseert je ook dat het voor vrienden die ver weg zitten extra frustrerend is dat je ziek bent geworden. Vrienden voelen zich toch al vaak onmachtig en veraf lijkt het nog onmachtiger.
Peter had gezegd (geëist zeg maar) dat ik Doeke en Jan wel zou bellen. Aan de ene kant vind je dat jammer (je verpest hun vakantie toch een beetje), aan de andere kant is het heel naar om pas na vier weken erachter te komen wat er allemaal gebeurd is.
- Dat je je emoties nog niet aan de leiband hebt, blijkt vandaag als ik op het liedje Hallelujah stuit, gezongen door Rufus Wainwright (het is oosrponkelijk van Leonard Cohen en alle liedjes van Leonard Cohen zijn mooi, zolang ze maar niet door Leonard Cohen gezongen worden). Een paar varianten; bij de derde kreeg ik tranen in de ogen, misschien omdat je daar het publiek hoort meezingen.



- UFO-filmpje nu meer dan 1500 keer bekeken. Maar het filmpje van Jerry Vinke over de skater Martin waarover ik een gedicht heb geschreven is ook dik over de duizend. En bij dat filmpje is het bezoekersaantal terecht.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Zozo, Rufus Wainwright, goede muzieksmaak! Check ook eens de versie die Jeff Buckley heeft gezongen. Erg mooi, misschien nog mooier!

coen zei

Ja die is ook mooi, maar deze versie heb ik het eerst gehoord (vind de versie van John Cale ook mooi)

Jan Paul zei

Heb je de skater nou al een keer ontmoet?

coen zei

Nee, nog steeds niet. Liep vorige week dinsdag wel langs het Cascadegebouw, maar toen zag ik in de donkerte op die parkeerplaats twee meisjes skaten en in de verte een groepje jongens. Vind ik dan toch eng om daar op af te stappen.

Anoniem zei

Zolang het de freestyle-skaters zijn hoef je er helemaal niet bang voor te zijn! 't Zijn toffe gasten en die belangstelling vinden ze maar al te prachtig! ;)

Jerry (aka Jerreper)