hij hem

hij hem
Nu in de winkel

woensdag 30 juli 2008

Uitgeverij kleine Uil zeiltocht

Het was hoog tijd voor een uitje met het Statenjacht van Uitgeverij kleine Uil op het Paterswoldse Meer. Schipper Peter ten Hoor en boordmatroos Jan Glas zeilden over het hele meer, alhoewel ik, als werkeloos passagier, een lichte voorkeur voor gewoon dobberen had.
De tijd gaat snel op het meer. Je ziet jongens met bootjes voorbij varen waarachter weer een band met een eenzame jongen erin erachteraan. Er komt een sportieve jongen in de kano verwoed langs peddelen terwijl hij een bal voortslaat. Er komt eens een waterskiër, je ziet opeens op de wallekant Stefan van der Poel en Peter Middendorp zonnen, je eet verrassend goed bij de Italiaan aan de Groningenkant, je dobbert in de duisternis terug. En zo doe je dat op een zomerse dag bij de uitgeverij.









5 opmerkingen:

Anoniem zei

Werd het kil op het water, want Jan heeft een jack aan. En het is zulks smoorweer.
Giny

coen zei

Het was al bij negenen op die foto en het trok koud op, alhowel ik in T-shirt nog nergens last van had.

Anoniem zei

Wat fijn! Kan ik daar ook niet werken, bij de Kleine Uil? Ik kan van alles.

Anoniem zei

Zo... dat lijkt me wel wat, Marjan een eenvoudig briefje naar de Uitgeverij met 'Ik kan van alles' biedt kansen als kamelen!

Uit uitgevert (die vandaag alweer de gehele avond heerlijk dobberend op het Potjewoldermeer heeft doorgebracht)

Anoniem zei

rietzeilers