hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 25 oktober 2008

Martin Ros: de hoogtepunten van 25 oktober


Het loopt tegen de kerst, zegt Martin Ros op het eind van het programma op radio Selexyz, vlak nadat hij ongezouten zijn mening heeft gegeven over Marokkanen. Die Aboutaleb hoort in Marokko!

Peter Vermaas - In God we trust
- McCain komt er ook in voor, want de republikeinen hadden ook een grote aanhang in die groeperingen [geloofsgemeenschappen in de VS,cp]. Het is eigenlijk een strijd geweest wie de meeste aanhang had en nu, nu het erop aankomt, denk ik toch dat de meeste aanhang komt dit keer van de democraten. De democraten. Het is natuurlijk, ja Jezus is iets democratisch, niet? En dat hangt er wel mee samen.
- Dan heeft ie ook een stukje - ik heb 't er vanmorgen al in gelezen, opnieuw - heel merkwaardig: over de country-music. Ik heb vroeger ook vaak meegehuppeld, weet je wel. Mooie, lekkere, volle vrouwen! Was een genot om aan mee te doen.
- De vrouwen komen ook op je af in prachtige, witte gewaden met die mooie, uitpuilende borsten. Daar was, daar viel ik het meeste op, maar ze zongen prachtig. Die country-music is protestants, is evangelisch, is irenisch, is aardslievend, noem maar op.


F.M. Dostojewski - Duivels
- Het zit dus in een map, hè? Selexyzpresentator: Een soort cassette ja.
- Toen was het veel erger [dan nu tijdens de kredietcrisis, cp]. De negentiende eeuw! Met tsaar Nicolaas! Het was verschrikkelijk. Je hebt toch die goelag gehad? Die liep door heel Siberië heen. Je had wel twintig kampen. De mensen die binnenkwamen gingen van schrik al dood. Want het was altijd vijftig graden vorst 's winters. En verwarming hadden ze niet. Wat wil je nou toch? Pure terreur, erger dan onder Hitler. Die roeide de joden uit, wat ook verschrikkelijk was, maar zij roeiden eigenlijk iedereen uit en dan vooral de intellectuelen enzovoort die werden verdacht, die waren tegen 't regime dus die gingen daar naartoe.


Jan Blokker, Jan Blokker en Bas Blokker - Nederland in twaalf moorden
- Bovendien: Nederland - België, daar doe je wel eens een grapje over. Ik behoor ook tot degenen die het liefst over België heen rijden, zodat je meteen in Frankrijk bent. Jaha, zo'n leuk land is het niet. Je hoort nu wat ze weer geflikt hebben met die banken. Verschrikkelijk.
- Ze laten weg de grote man, die dus ook vermoord is, misschien premier van Nederland had geworden, je weet wie ik bedoel. Selexyzpresentator: Pim Fortuyn. Ja!
- Het is een boek dat je dus koud en naar over de rug rolt.
- We zitten nu één miljoen, anderhalf miljoen islamieten. Over twintig jaar zijn er vier miljoen. Ze hebben alle grote steden in handen. Alle burgemeesters zijn net benoemd. Heb je 't gezien? Mo [?] Marokkaan, want hij brengt al zijn vakanties door in Marokko. Die man hoort in Marokko. Waarom moet die burgemeester van Rotterdam worden? Selexyzpresentator: Aboutaleb heeft u het over. Ja, dat mag jij me nou voor de vijduizendste keer uitleggen, maar ik geloof er ook niet in. We, het islmiseren. Er is een islamisering aan de gang. En islamieten weten van niks. Die hangen gek[ke] leuzes aan uit de Koran uit de zevende eeuw. Die gezinnen: ga er maar naast wonen in Den Haag-Zuid. Is helemaal geïslamiseerd. Daar kun je 's avonds niet over de straat lopen. Daar komt, daar gaat de deur open en elk jaar komt er weer een kind uit, hè. Want ze hebben een enorme voortplantingsdrift. Ook dat nog. Dat zijn toch problemen? Hoe wil jij die oplossen? Met weer een commissie? En weer een rapport? En weer een spreekkamer in de Tweede Kamer? D'r lost niks op! Het moet hard tegen hard. En daarom die maatregelen die ze nu willen nemen tegen die Marokkanen vind ik heel juist, hoewel ik ook op Marokkanen gesteld ben, want het zijn geweldige voetballers, dat weet je.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Inmiddels snap ik wel waarom de goede man niet meer op de radio is. Misschien moet jij d'r ook maar mee stoppen, Coen. Het wordt langzamerhand een wat ongemakkelijk inkijkje in een voortschrijdende ziekte.

Anoniem zei

Eerlijk gezegd vind ik dit juist leuker en beter dan op de radio. De man is wat mij betreft kleurrijk, niet ziek.

Anoniem zei

Ja, het is een gekke oom die rare kleurrijke dingen zegt. Daarom nodigt neef Peppi hem ook steeds uit voor zijn partijtjes.
De combinatie van excentriciteit, ongeremdheid en geheugenverlies zou mij nopen hem tegen zichzelf in bescherming te nemen.
Wat mij betreft grenst het aan voyeurisme.

coen zei

Maar nu lijkt het net of ik hem in de ether breng. Ik geef alleen maar weer wat hij zegt. Bij Selexyz geloven ze in die man.

Anoniem zei

@ Erik: waar val je precies over? Zijn relaas over Marokkanen of andere aspecten van zijn verhaal?

Anoniem zei

@Coen, je kunt toch wel verstandiger zijn dan Selexyz!

@Anoniem, ik weet niet wie je bent. Misschien ben je wel een countryzanger of zo'n vrouw met dikke borsten die op lijndansen zit!

Anoniem zei

Lol Erik, nee, dat ben ik allemaal niet :-).

Ik ben blaski, maar ik kan even niet als zodanig posten. Want ik krijg meldingen over een foutief ingevulde url als ik dat probeer. Vroeger lukte het overigens wel te posten zonder een url in te vullen.

Maar vertel eens, waar val je nu precies over in die verhalen van Ros? Hij is toch altijd wel eigenzinnig geweest?

Ik hoor geen dementie of wat dan ook bij hem. Wat ik hoor is een wat oude, wellicht verbitterde en seksueel ietwat gefrustreerde man die erg aanstekelijk over boeken kan vertellen.

Voor mij geen redenen om te vinden dat hij door AT5 en Selexyz gedumpt moet worden. Net zoals ik dat niet vond ten tijde van de TROS Nieuwsshow.

Anoniem zei

@blaski - Ik wil geen twist aangaan over hoe je vanaf grote afstand dementie kunt constateren. Daartoe ben ik niet bevoegd. Ik vind wel dat Ard Schenk en Rintje Ritsma op het hoogtepunt van hun loopbaan hadden moeten stoppen, zodat we niet de paarsaangelopen gezichten hadden gezien en het gekrabbel in de bocht. We zullen afwachten. Voorts hou ik erover op, het is niet mijn blog. Akkoord?

Anoniem zei

@ Erik: Is prima, we hoeven er inderdaad niet eindeloos over te bakkeleien. Ook ik kan van afstand niets wetenschappelijk gestaafd vaststellen.

We zullen zien wat Ros de volgende weken voor ons in petto heeft. Misschien moet ik je op een dag wel gelijk geven, alhoewel ik natuurlijk hoop dat dat nog heel lang duurt :)

Groet,
blaski