hij hem

hij hem
Nu in de winkel

donderdag 24 mei 2018

Herman leest een boek



Hier zie je mijn broer Herman in bed liggen. Het zal begin jaren zeventig zijn geweest toen we voor het eerst met de hele familie naar Duitsland gingen. Het was de eerste keer dat we geconfronteerd werden met dekbedden, een bespottelijk fenomeen dat het nooit zou winnen van onze lakens en dekens.

Onder het bed is nog een stukje sandaal te zien. In die dagen nog een onbedreigde schoensoort.

Mijn broer leest een boek, maar het is niet te zien wat voor soort boek. Op zijn nachtkastje ligt nog een boek. Als ik heel erg inzoom dan denk ik op de rug te lezen: Raadsels rond de rode reus. Een titel die onvindbaar is bij de Koninklijke Bibliotheek. Aan het merkje onderop het boek zie ik dat het boek van uitgeverij Kluitman komt en als ik dan zoek op raadsels en Kluitman komt de goede titel eruit: Raadsels rond de hoge brug geschreven door Martinus Bakker. Het boek is voor het eerst uitgegeven in 1963, zowaar het geboortejaar van mijn broer.


Geen opmerkingen: