hij hem

hij hem
Nu in de winkel

zaterdag 28 februari 2009

Mijn eigen bibliotheek 4

Kreeg antwoord van Lieke de Veer onder mijn blog over mijn gehannes met mijnbibliotheek.nl. Ik citeer die reactie hier, zodat iedereen die tegen hetzelfde probleem opliep er profijt van heeft.

Beste Coen,

Ik lees net je teleurstellende ervaring met het maken van je eigen profiel op onze website. Omdat ik er als projectleider bij betrokken ben, wil ik er graag even op reageren.
Je bent helaas die niet de enige die niet verder is gekomen dan het kiezen van hoofdrubrieken. Dit menu gaan we zo snel mogelijk verbeteren. Als je de helptekst had geraadpleegd (kan misschien ook nadrukkelijker in beeld gebracht worden?) had je de subrubrieken waarschijnlijk wel ontdekt. De subrubrieken zijn bedoeld om te voorkomen dat je 50 bladzijden moet doorbladeren, want dat willen we juist niet! We zoeken een balans tussen niet te veel en niet weinig titels per categorie. Ik hoop dat je je profiel alsnog wilt 'verfijnen'...(klik op het kruisje achter de term, komt in beeld als je er met de muis op staat)
Je wens om thuis Literom te kunnen raadplegen begrijp ik heel goed. We knokken al jaren om toestemming hiervoor van de rechthebbende (uitgevers dus). Technisch gezien is het mogelijk om onze leden toegang te verschaffen tot de digitale bronnen. We hopen zelfs binnenkort de eerste bronnen hiervoor beschikbaar te kunnen stellen. Helaas zit Literom daar nog niet bij. Voorlopig zien we je hiervoor graag in de bibliotheek!
Met vriendelijke groet,
Lieke de Veer


Inmiddels heb ik mijn eigen profiel aangescherpt en dat scheelt inderdaad in het aantal titels. En laten we hopen dat het knokken om de Literom zijn vruchten gaat afwerpen (kan ik eindelijk een paar archiefkasten recensies uitruimen).

Daarnaast hoop ik dat men een mogelijkheid vindt om niet alleen van boven naar beneden te scrollen, maar ook van links naar rechts zodat mensen met een normaal beeldscherm zoals ik ook het citaat van de dag kunnen lezen. Dat van vandaag is van de beroemde schrijver Tommy Wierin.

Geen opmerkingen: